Архів за місяць: Вересень 2018

В Україні впровадити систему автоматичної фото та відеофіксації порушень правил дорожнього руху планується вже найближчим часом

В Україні впровадити систему автоматичної фото та відеофіксації порушень правил дорожнього руху планується вже найближчим часом, після ухвалення всіх необхідних документів. Про це в коментарі «Українському тижню» заявив начальник Головного сервісного центру МВС України Владислав Криклій.

 

«Ми маємо запустити систему автоматичного контролю, але зробити це не так, як під час минулої спроби 2007–2010 рр., коли штрафи масово оскаржували в суді через відсутність технічного регламенту та прогалини в законодавстві. Саме тому сьогодні ми ретельно вибудовуємо всю нормативно-законодавчу базу», – сказав Владислав Криклій.

«Ось дорожня карта, в якій близько 20 документів, — закони, постанови, накази, що мають бути ухвалені, щоб система працювала правильно. Перед нами стоїть амбітна мета запровадити систему вже цього року. Зокрема, прем’єр-міністр та міністр МВС на координаційній нараді з безпеки дорожнього руху ставили таке завдання. Та й не секрет, що у суспільства є запит», – наголосив Владислав Криклій.

Система штрафних балів за порушення ПДР, які зафіксовані в автоматичному режимі, має бути доопрацьована таким чином, щоб за кожне порушення був як грошовий штраф, так і накопичення балів, після певної кількості яких передбачене тимчасове позбавлення права керування транспортним засобом.

Планується, що  кожне місто за погодженням з поліцією в місцях концентрації ДТП та аварійно небезпечних ділянках зможе самостійно встановлювати  та обслуговувати камери відеоспостереження. «Це все відбувається в рамках концепції децентралізації.  Вартість одного комплексу відеофіксації варіюється  від $10 до $50 тис. Міста зможуть обирати постачальників серед великої кількості виробників на світовому ринку. А кошти від штрафів планується частково залишати в місцевих бюджетах —  20% місту,  50% — в дорожній фонд, 30% —  МВС», — розповідає Владислав Криклій.

Насамперед запрацюють вимірювачі швидкості. Згодом планується ввести контроль і за рухом на світлофорах, перехрестях та розподільчих смугах.

Нагадаємо, міністр внутрішніх справ України Арсен Аваков презентував на спеціальному засіданні Уряду новації щодо обмеження швидкості руху у населених пунктах, системи штрафів, посилення відповідальності за керування транспортом у нетверезому стані та впровадження відеофіксації порушень дорожнього руху ще 10 листопада 2017 року.

В Україні вступили в дію нові правила паркування автомобілів, які покликанні ліквідувати стихійну парковку

В Україні набув чинності закон № 2262-VIII “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери паркування транспортних засобів”. Нові правила паркування, стоянки та зупинки автомобілів покликанні ліквідувати стихійну паркову. Про це заявив перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький.

«Сьогодні вступають в дію нові правила зупинки, стоянки та паркування автомобілів. Ці нововведення покликані ліквідувати стихійну парковку та проблеми, пов’язані з нею. Особливо гостро ця проблема стоїть в нашій столиці та великих містах країни», – зазначив Олексій Білошицький.

«Головне нововведення – уповноважені особи зможуть виносити постанови по справі про адміністративне правопорушення без участі особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Таким чином, правоохоронці не будуть зобов’язані чекати водія, як зараз, щоб виписати йому штраф. Також, відповідно до нового закону, це зможуть робити і спеціальні муніципальні служби», – наголосив він.

 

Відповідно до норм закону, якщо адміністративне правопорушення, передбачене частинами першою, третьою статті 122 (в частині порушення правил зупинки, стоянки), частинами першою, другою статті 152-1 цього Кодексу, зафіксовано в режимі фотозйомки (відеозапису), посадова особа уповноваженого підрозділу Національної поліції або інспектор з паркування зобов’язані розмістити на лобовому склі транспортного засобу копію постанови про притягнення до адміністративної відповідальності (якщо технічні можливості дозволяють встановити відповідальну особу на місці вчинення правопорушення) або повідомлення про притягнення до адміністративної відповідальності (якщо технічні можливості не дозволяють встановити відповідальну особу на місці вчинення правопорушення).

Також Олексій Білошицький окремо підкреслив, що нарешті в законі чітко визначено випадки, коли автомобіль можуть евакуювати:

1. поставлено на проїзній частині у два і більше рядів;
2. розташовано у заборонених Правилами дорожнього руху місцях зупинки або стоянки, зокрема:
а) на залізничних переїздах;
б) на трамвайних коліях;
в) на естакадах, мостах, шляхопроводах і під ними, у тунелях;
г) на пішохідних переходах і ближче 10 метрів до них з обох боків, крім випадків зупинки для надання переваги в русі;
д) тощо;
3. своїм розташуванням робить неможливим рух інших транспортних засобів або створює перешкоду для руху пішоходів, у тому числі осіб з інвалідністю на спеціальних засобах пересування та пішоходів із дитячими колясками;
4. розташовано на виділеній смузі для руху громадського маршрутного транспорту;
5. розташовано на позначеній відповідними дорожніми знаками та/або дорожньою розміткою велодоріжці;
6. перешкоджає руху або роботі снігоприбирального та іншого технологічного комунального транспорту у разі запровадження надзвичайного стану або у разі оголошення окремої місцевості зоною надзвичайної екологічної ситуації;
7. порушує схему паркування транспортних засобів таким чином, що він блокує проїзд по двох або більше смугах руху.

Крім того, при тимчасовому затриманні транспортного засобу місце розташування такого транспортного засобу буде фіксуватися в режимі фотозйомки (відеозапису).

Інформація про тимчасове затримання транспортного засобу буде передаватися на абонентський номер рухомого (мобільного) зв’язку та на адресу електронної пошти, зазначені належними користувачами або особами, за якими зареєстровані транспортні засоби.

«Однак, станом на сьогодні, є багато власників, які під час реєстрації транспортного засобу не надали електронну пошту чи мобільний номер. Також над даним питанням працюють спеціалісти МВС для того, щоб це виправити та впровадити», – перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції.

Повернення затриманого транспортного засобу відбуватиметься невідкладно після сплати штрафу та вартості послуги із його транспортування та зберігання. Передбачено також запровадження обов’язкового страхування цивільної відповідальності суб‘єкта господарювання, що надає послуги із транспортування та зберігання транспортних засобів, на випадок заподіяння шкоди при здійсненні цих операцій.

«Авжеж, необхідно ще доопрацювати декілька технічних деталей і привести деякі підзаконні акти у відповідність до цих нововведень, але вже дуже скоро ми побачимо ці правила в дії і вулиці наших міст стануть більш комфортними як для пішоходів, так і для водіїв», – сказав Олексій Білошицький.

Департамент комунікації МВС України

У сервісних центрах МВС презентували арт-об’єкт – крісло з автомобільних заглушок

Сервісні центри МВС розпочали акцію зі збору автомобільних заглушок, аби привернути увагу водіїв до необхідності дотримання вимог безпеки на дорозі та користування ременями безпеки. Під час запуску кампанії презентували також арт-об’єкт – автокрісло з ременем безпеки, що створене з 1 079 заглушок. Останні зібрані в рамках акції мережі АЗК «ОККО» «Здай заглушку – обери життя».

«Саме сервісні центри МВС щоденно контактують безпосередньо з водіями. Тому ми вважаємо за необхідне в рамках своєї соціальної відповідальності ініціювати та підтримувати акції, що спрямовані на безпеку на дорозі. Правила дорожнього руху зобов’язують бути пристібнутими, це просте правило, яке має базуватися, в першу чергу, на свідомості збереження себе та оточуючих», – зазначив начальник Головного сервісного центру МВС Владислав Криклій.

Мережа АЗК «ОККО» впродовж семи тижнів з 15 січня по 4 березня 2018 року проводила акцію «Здай заглушку – обери життя», яка мала на меті нагадати про необхідність постійного використання ременів безпеки. Усі бажаючі могли здати на АЗК «ОККО» заглушку для автомобільних ременів безпеки та отримати шанс виграти цінні призи. За результатом утилізації усіх зібраних заглушок було виготовлено арт-об’єкт – автомобільне крісло з ременем безпеки.
“Ми вдячні державним органам, що підтримали ініціативу й долучилися до нашого проекту. Сподіваюся, що сумісними зусиллями нам вдасться зменшити статистику по кількості ДТП в Україні. До кінця року зі своїм арт-об єктом ми плануємо відвідати ще два регіони”, – прокоментувала Ярослава Полякова, керівник Департаменту корпоративних комунікацій мережі АЗК «ОККО».

Відтепер до збору заглушок долучилися сервісні центри МВС. Акція розпочнеться з територіального сервісного центру МВС у Києві, що знаходиться за адресою: проспект Степана Бандери, 26В. Громадяни матимуть можливість долучитися до акції в усіх територіальних сервісних центрах МВС столиці протягом 2-ох місяців, потім арт-об’єкт подорожуватиме сервісними центрами МВС по Україні та нагадуватиме про важливість дотримання правил безпеки на дорозі.

Пристібання є загальноприйнятою нормою для всіх європейських країн, але лише 15% водіїв в Україні користуються ременями безпеки. Такі результати показало дослідження “Рівень користування ременями безпеки серед водіїв в Україні”, проведене навесні 2017 року громадськими організаціями в рамках Кампанії “За безпечні дороги”.

“На сьогоднішній день в Україні існує проблема культури керування та сприйняття правил дорожнього руху. Для того, щоб змінити поведінку учасників дорожнього руху потрібні активні дії поліції, спрямовані на виявлення порушників, та просвітницькі кампанії, зокрема, спростування поширених міфів про марність ременів безпеки”, – зазначила координатор Кампанії «За безпечні дороги» Олеся Холопік.

Ігнорування ременів безпеки та недостатнє покарання (штраф у розмірі 51 грн) за порушення цієї вимоги правил дорожнього руху нерідко коштує людям здоров’я чи навіть життя. Якби Україна досягнула цілком реального 80%-рівня користування ременями безпеки, можна було б урятувати близько 630 людських життів щороку.

Підпунктом 2.3в) Правил дорожнього руху України передбачені обов’язки водія користуватися ременями безпеки та не перевозити не пристебнутих пасажирів. У підпункті 5.2.б) зазначених Правил також зазначається, що пасажири, користуючись транспортним засобом, повинні під час пересування на транспортному засобі, обладнаному ременями безпеки, бути пристебнутими (крім пасажирів з інвалідністю, фізіологічні особливості яких заважають користуватися ременями безпеки), а на мотоциклі і мопеді – в застебнутому мотошоломі.

“Ми постійно акцентуємо увагу учнів на необхідності пристібатися. Ви можете бути обізнаним водієм, пам’ятати назви всіх знаків, але ви ніколи не можете контролювати інших учасників дорожнього руху. Саме тому пристібатися мають всі без виключень”, – зазначив голова Всеукраїнського об’єднання автошкіл України Ілля Щербина.

Слідкуйте за нововведеннями сервісних центрів МВС на сайті hsc.gov.ua або на офіційній сторінці в соціальній мережі Фейсбук. За консультаціями звертайтесь за телефоном (044) 290-19-88.

Для довідки.

За офіційними даними в Україні протягом семи місяців 2018 року зареєстровано 81 006 ДТП, з них 12 090 – ДТП з постраждалими, в яких загинуло 1545 осіб та 15 647 осіб травмовано. Основними причинами ДТП з постраждалими є:
перевищення безпечної швидкості (34%),
порушення правил маневрування (20%),
порушення правил проїзду перехресть (8%),
порушення правил дорожнього руху пішоходами (8%),
недодержання дистанції (7%),
порушення правил проїзду пішохідних переходів (7%);
керування транспортними засобом у нетверезому стані (4%).

скачати додаткову інформацію

У сервісних центрах МВС скасували операцію зняття з обліку транспортного засобу

З 1 вересня 2018 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 22.08.2018 № 637, якою внесено зміни щодо порядку здійснення в територіальних сервісних центрах МВС реєстраційних операцій з транспортними засобами.

Зокрема, запроваджено наступне:

• транспортний засіб не зніматиметься з обліку під час переходу права власності до нового власника – відтепер в будь-якому територіальному сервісному центрі МВС за договорами купівлі-продажу транспортного засобу, дарування, міни або фінансового лізингу, а також за заповітом та актом прийому-передачі відбуватиметься пряма перереєстрація транспортного засобу на нового власника.

Зняти з обліку транспортний засіб можна у випадках:

вивезення транспортного засобу за кордон (на постійне проживання, при продажу нерезиденту тощо);

вибракування, утилізації;

за рішенням суду;

у зв’язку із скасуванням реєстрації.

• Перелік документів, що підтверджують правомірність придбання транспортного засобу, доповнено договором купівлі-продажу транспортного засобу, укладеного за результатами прилюдних торгів (аукціону) або електронних торгів, за якими продавцем виступає Національне агентство з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (далі – Національне агентство).

У разі, якщо Національному агентству передано в управління транспортний засіб, на який накладено арешт у кримінальному провадженні, на підставі договору управління та заяви управителя сервісним центром МВС видається управителю тимчасовий реєстраційний талон на строк, зазначений у такому договорі. Також на підставі договору управління та заяви управителя можна відновити втрачені свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (технічний паспорт) або номерні знаки.

За консультаціями звертайтесь до Головного сервісного центру МВС за телефоном (044) 290-19-88, на офіційну сторінку в Фейсбуці або на електронну пошту info@hsc.gov.ua.